اخرین پست ها

طراحی ویلاهای مدرن طراحی ویلا

طراحی ویلا مدرن در ایران

طراحی ویلا مدرن کوچک

طراحی ویلا محوطه

طراحی ویلا مدرن یک طبقه

طراحی ویلا مشهد

طراحی ویلا مدرن فلت

طراحی ویلا مهسا مکی نژاد

طراحی ویلا مدرن دوبلکس

ساخت ویلا تبریز

طرح ویلای تریبلکس

طراحی تاسیسات ویلا

طراحی تراس ویلا

طراح ویلا تبریز

طرح ویلا تریبلکس

تعرفه طراحی ویلا

طراحی ویلا در تبریز

طرح تراس ویلا

طراحی ویلا تبریز

طرح ویلای فردوس

طراحی فونداسیون ویلا

طراحی فضا ویلا

طراحی فضای ویلا

طراحی ویلا ی فلت

طرح ویلا فلت

ساخت ویلا فلت

طراحی ویلا فضاسازی

طراحی ویلا فلت مدرن

طراحی ویلا فلت

طراحی ویلا اروپایی

طراحی ویلا ایران

طراحی ویلا ارزان قیمت

طراحی ویلا اتوکد

طراحی ویلا در کویر

طرح خانه ویلایی چوبی طراحی ویلا های مدرن طراحی ویلا

الزامات و استانداردهایی که به‌خاطر طراحی و مسکن ویلایی کوهستانی  در نظر گرفته‌اند باید در مرحله طراحی به فاکتورهای مختلفی مثل شیب بام، میزان بارش برف و باران، عایق‌های طبیعی برای کف سازی و نما، متریال هایی با ظرفیت حرارتی بسیار بالا، بهره‌مندی حداکثری از نور خورشید، فرم کامپکت کلی ساختمان، طراحی پارکینگ ویلا، بخش انباری، قاب‌های مخصوص برای داشتن ویو به سمت طبیعت و کوهستان، شیب ارض و بادهای منطقه‌ای توجه داشت.

همچنین در ضوابط و الزامات طراحی ویلا در مناطق کوهستانی به مواردی مثل پرهیز کردن از ساخت حیاط پشتی، عدم طراحی پیش آماس زیاد به خاطر بادگیری بودن، فقدان بسط پلان و طراحی به شکل کامپکت، محذوف فضاهای با ارتفاع زیاد اشاره شده است. 

صرف نظر از قسم ویلای کوهستانی مثل ویلای کوهپایه، ویلا در دامان کوه و یا بالای کوه و حتی سبک معماری باید تمامی اصول و ضوابط گفته شده رعایت شوند.

طراحی نمای ویلا طراحی ویلا

طراحی ظاهر ویلا  به‌صورت اصولی، ارزش ساختمان ویلا را دوچندان می‌کند. در هنگام ورود به محوطه ویلا، در آگاهی اول، نمای آن است که نظرها را متوجه خود می‌کند. مدل نما متأثر از پلان، ایده اولیه طراحی و کم‌وزنی است که برای ویلا انتخاب کرده‌اید. وجود بالکن‌ها، تراس‌ها، جای‌گذاری ابعاد باز شوها، تأثیر مزید بر ظاهر دارند. تعداد طبقات نیز به نمای آن ماهیت منحصربه‌فردی می‌بخشد. نمای ویلا دوطبقه حسی متفاوت از نمای ویلا دوبلکس و نمای ویلا یک طبقه می‌دهد. طراحی سبک ویلا به‌صورت کلاسیک، مدرن و روستیک، بیشترین بروز خود را در نما دارد.

ناگفته پیدا است که در شرایط امروزی که به سبب تراکم جمعیتی به ویژه در نواحی شهری، بناهای مسکونی بسیار نزدیک هم ساخته می‌شوند،ویلاها به همراه فضای خضرا و طبیعی، در غالب  یا  یک موهبت به شمار می‌آید. فضای باز پیرامون ویلا می تواند در برگیرنده فضای سبز و مبلمانی ساده بوده و فضای دنج و دلپذیری را ایجاد کند و در راستای تکمیل نیازهای فضایی ویلا قرار گیرد.

طراحی ویلا مدرن یک طبقه | طراحی ویلا جدید -- با کیفیت ترین

بر این اساس می توان گفتار که عوامل و شاخصه های متعددی مشابه فرم، تکنیک، جغرافیا و مصالح بوم آورد در هر منطقه می تواند مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سبک طراحی ویلا باشند.

سبک طراحی ویلا و سازه های متعدد ساختمانی از سه شاخصه مهم تشکیل خواهد شد که عبارتند از:

اما علاوه بر آن باید عنوان کرد که سبک های طراحی سازه های گوناگون به ویژه ساختمان های ویلایی از دو بخش کلی تکوین خواهد شد:

همان قسم که می دانید هر کشوری بر اساس نیاز، سنت و سلایقی که در گذشته داشتند از شیوه های متعددی برای ساختمان سازی وجود استفاده می کردند اما در این بین تعداد مشخصی از آن ها عالمگیر شده و معماران مختلفی را به خود احضار کرده اند که در ادامه به چند نمونه از محبوب ترین سبک های طراحی سازه ویلا خواهیم پرداخت.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که قبل از طراحی و ساخت ویلا باید به آن تدقیق داشت تعیین سبک معماری ویلا مورد نظر است که می بایست در طراحی آن ویلا وضع استفاده قرار گیرد. تا کنون انواع متفاوتی از سبک های معماری در سراسر دنیا بسته به فرهنگ هر قوم و ملیتی طراحی و ساخته شده است ولی در این میان از جمله رایج ترین آن ها که در کشور ما به منظور طراحی ویلا مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر است: